Pixel kvar i Skåne

en del vet att jag haft planer på att låna ut Pixel till Danmark för att bli
gårdshund hos den B&B vi bor på när vi kommer till Jylland. Att vi haft
denna tanken är att där bodde Jontes farmors mor tills i mars ifjol, och de
saknar en liten vit terrier :o) Jag tyckte då att en idé var att de fick Pixel.

Dagen D då han skulle åkt var imorgon (24/3) men de senaste veckorna
har jag känt att jag inte varit riktigt "klar" med honom - han har lite
uppgifter kvar här hemma innan han kan flytta permanent.
Lite oro och funderingar hur jag skulle lägga fram detta att jag inte ville
låta honom åka riktigt än gjorde att jag väntat in i det sista med att boka
vilken tid vi skulle komma ner osv.

I tisdags kom det ett meddelande med en fråga om jag visste nån som
kunde tänka sig att ta hand om en pigg parsondam i medelåldern och det
var som om det var bestämt sen innan - jag pratade med B&B i DK och
frågade om det kunde funka med en äldre tik istället för min slyngel och
det var inga som helst problem - de som behöver ett nytt hem till sin kära
lilla dam tyckte också det var en bra lösning - så när tiden som måste gå
efter rabiesvaccineringen är klar, så flyttar hon till Danmark och blir
B&B-chef över en stor (men ung) Broholmer och får som arbetsuppgifter
att hålla efter stallets möss och att sova i sängen, förutom att ha koll på
stället dagtid.

Pixel flyttar kanske dit om några år istället :o) Han & Broholmern håller
ungefär samma ålder och just i den åldern de är nu (mellan 1½-2 år) kan
det vara större risk för problem med 2 hanar än om man sätter in en tik där.

Alla glada och nöjda - inte minst Pixels stadsmatte i Lund ;-)

Kommentarer
Postat av: Helene

Vilken glad överraskning! <3

2012-03-25 @ 22:37:43
Postat av: Anonym

Så bra för alla

Kramar ma o pa

2012-03-26 @ 03:12:40
Postat av: Anonym

Så bra för alla

Kramar ma o pa

2012-03-26 @ 03:14:29

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback