Vår i Skåne!


I helgen har våren visat sig i Skåne, lite kalla vindar idag men underbart med SOLEN!

Parsonpromenad i Bokskogen med 10 deltagande hundar! Tack för bilden Malin.


Madofi kom på besök, för att få Doggy trimmad och för att Odie skulle få träffa
farbror Fluff / Barbaskön / Jonte

Det blev tydligen trimhelg hos Parsonalities - i fredags klippte jag Popper, igår
trimmade jag på Tesla och Pixel och idag har jag ju haft besök av Doggy på
trimbordet och sen tog jag Jonte när jag ändå var igång.
Efter trimning var Tesla & jag på första tillfället av vår fortsättningskurs hos
Staffanstorps Hundklubb. Får se vad vi ska ha för mål denna terminen...

Klubchampion!!

Russin tog klubcertet i Hårlev på Dansk Terrierklub's utställning idag
och är nu (med 4 st såna) Klubchampion också. Excellent + CK.
Hon blev bästa championtik (av 3) och sen 2a bästa tik totalt.
Tesla var också med hon blev 2a i championklassen efter Russin,
med Excellent + CK och sen 4e bästa tik.
Tack Matilda för handlingen av Tesla, ni var supersnygga!
Tack Helene för sällskap, bärslav, lunch och körning hem!

Malmö Internationella

Först ut idag var Rossi, som Nina visade från sin allra bästa sida!
Han fick HP och blev bästa valp! Grattis till er!!



Pixel gick i samma klass som Rossi, fick oxå HP och blev 2a.

Sen visade jag Teddy, som uppförde sig väl och fick omdömet Very Good.


Tesla gick i championklass, blev bäst i sin klass med Excellent och CK.
Hon slutade som 4a bästa tik.




Tack Malin (
Madofi) för bilderna.

Officiell IntUCh (C.I.B)

Sådärja, då var Russins internationella utställningschampionat äntligen
bekräftat från FCI i Belgien: