Senaste veckan

hänt sen sist:
Min kära gamla Volvo 945 av 1997 årsmodell har i veckan
passerat 25000 mil. Jag hämtade ut den sprillans ny den
2 december 1996 på Bildeve i Helsingborg. Det var en både
glädjens och sorgens dag, då jag samtidigt lämnade in min
förra bil "Lillen" som inbytesbil. Lillen var en jäkligt kul liten
bil, en Ford Fiesta XR2 med ett hjul i varje hörna. Med [för
den bilen] breda däck så var det som att åka gocart hela
tiden :o) När jag blev i behov av en större bil för att dra häst-
transport så fick jag lämna ifrån mig den lille coolingen...
(inte min bil på bilden, men jag hade en vit...)


I veckan som gick fick vi det sorgliga beskedet att Russins
mamma och mormor vandrat tillsammans över regnbågsbron
till de eviga jaktmarkerna.
Jag blir fortfarande tårögd när jag skriver detta och tänker
på dessa båda fantastiska parsontjejer. Tankarna är också hos
Lena och hennes syster Britt som haft dem under hela livet.

Vi har varit i skogen både lördag och söndag. I lördags tog vi en
promenad med våra 4 hundar och hade sällskap av Teddy, Matilda
och Micke. I söndags var det parsonpromenad och då träffade vi
även Kim med husse & matte.

Idag har vi ögonlyst Popper, Jonte och Russin. Russin blev också
hälsoundersökt för att vi ska kunna höja hennes försäkringsvärde
nu när hon har lite mer meriter.
Resultatet av ögonlysningen var bra. Popper visade på för hans
ålder helt normal grumling av linserna, men han lider inte av det
och kommer inte att bli blind akut. Synen kan komma att försämras
men han lär sig leva med det under tiden.
Jonte hade några ytterst små prickar som är icke ärftlig katarakt,
de är så små och sitter på ett sånt ställe att han inte heller har
några men av dem och det är inget som påverkar användningen
av honom i avel. Han är ju trots allt 7½ år, och det är nu som det
är intressant att se resultaten av denna sortens undersökning.
Russins lysningsresultat var helt utan anmärkning, precis som
hennes hälsokontroll. Veterinären sa när hon lyssnat på hjärtat att
det var en låg och bra puls, ett riktigt sporthjärta <3.

Ikväll ska jag på Sydsvenska Kennelklubbens årsmöte och hämta
ett special-championatsdiplom till Russin :o)
...tillbaka från årsmötet... utan diplom... Min anmälan var inte med.
Har mailat min anmälan & svaret jag fick (från oktober-09) så nu
ska diplomet komma med post istället. Ser fram emot det för det är
ganska speciellt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hi hi hi - kan inte tänka mig dig i en Ford Fiesta

Trist med diplomet, hoppas du får det lite kvickt

med posten!


Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback