Teslas MH

Idag har Tesla genomfört sitt MH på Bjuvs Brukshundklubb i regi
av Irländsk Terrierförening. Hon reagerade ungefär som vi trodde,
men var också 'bättre' än vi trodde på tex skramlet & spökena.
Tina & jag var med som åskådare, medan Peter gick som förare, pga
att Tesla är hans hund och eftersom jag går på kryckor fortfarande.
Ber om ursäkt för bildkvaliteten, men det regnade och jag hade så
lite batteri i kameran att jag inte vågade kolla hur det blev under tiden
och nu i efterhand ser jag att jag skulle mixtrat lite med ljusinsläppet.
Kontakt och hälsning på testledaren

Lek 1 med trasan

Lilla jakten (en luddig trasa dras i zigzag uppför en backe)

Passivitet (3 minuter utan att nåt händer) - TRIST - om du frågar Tesla

Avståndsleken - skum typ den där Nina...

Överraskning (Dumpe - overallen - "hoppar upp" framför hunden)

Ljudkänslighet / skrammel - Tesla hoppade upp i lådan för att kolla...

Spökena - jaha - ska JAG behöva ta hand om dessa själv?! OK DÅ!!

Lek 2 (samma som Lek 1 fast efter alla "skrämselmomenten")

Skott (2 skott i lek/aktivitet och 2 skott i passivitet) Hon fick en 1:a :o)


Teslas MH klart och genomfört :o) Duktig tjej & duktig husse!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej

Vi har också kört Mh idag på hela PB-kullen det var kul att se alla samtidigt.



Krya på dig, hoppas att vi ses snart!

Postat av: Malin

Ta't lugnt med arbetet!

Watch out for "salta mandlar-choklad"



Tur det inte var några barn på MH:et *fniss*

2009-10-12 @ 15:26:31
URL: http://www.madofi.se

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback