Oväntat besök

I tisdags kväll fick vi oväntat besök. Peters föräldrar hade varit på en
dagstur till Tyskland och fick problem med bilen. Bilen bärgades till
verkstad i Trelleborg när de anlände tillbaka med färjan, och Peter
hämtade upp föräldrarna som åkte med hem till oss och stannade
över natten. Det blev en ganska sen kväll, tror vi la oss vid halv 2...

Vid 04:15 drog åskan över Greviehills. Det blixtrade och dundrade
samtidigt, och det varade kanske en halvtimme när det böljade lite
fram och tillbaka - nära och lite längre bort. Halv 7 ringde klockan
som vanligt för jag skulle jobba halva onsdagen. Inte alltför pigg...

Efter jobbet fixade vi lunch, och fick veta att bilen inte hann bli klar under
onsdagen, det saknades nåt litet stift. Så vi åkte för att handla lite, till en
eftermiddagsfika och till en grillkväll. Fikade gjorde vi med Peters bror &
sambo med deras lille son (10 dagar gammal) och sonens storebror
som är 10 år och så Peters yngste systerson som är 19. De passerade
på väg till Malmö där två av dem skulle se MFF spela hemma.

På kvällen grillade vi och det blev en spontan familjemiddag, med Peter
och mig, både Peters & mina föräldrar, min syster och bror & brorson.
"De mina" cyklade hemåt vid halv 12-tiden...
Idag hade vi sovmorgon :o) Sen skjutsade vi svärföräldrarna till tåget
efter frukost och sen blev det lite trädgårdsarbete. Syrenhäcken är nu
vandaliserad av mig... Jag har klippt ner insidan halva bredden & höjden
och tar motsvarande på utsidan nästa år. Blommorna står nu i olika
hinkar och mamma & syrran har fått en del att ställa hos sig.

Ikväll har Jontes mohikanfrissa också åkt av, så nu är han snart i skick
att visas upp ute bland folk igen :o)
.......Nu åskar det igen........

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback