Stackars Audi...

I tisdags kväll var hovslagaren i stallet hos en av hästarna.
Vår "Nyfiken-i-en-strut"-katt Audi inspekterade noga hans pickup.
När han hoppade ner från den lyckades han fastna med vänster
baktass i bakluckan, och blev hängande i den klämda tassen.
Som tur var räddade Annika & hovis honom från denna situation
och han tog sin tillflykt till loftet där Annika fick undersöka honom.
Tassen var svullen men fick kontrolleras utan större protester.
Jag kom hem senare från min middag med jobbet, och undersökte
också katten. Han hade ont, men det gick inte att se hur illa skadad
den var. Ringde och rådfrågade djursjukhuset som tyckte att vi
kunde avvakta till onsdag morgon. Det gjorde jag och undersökte
Audi igen på morgonen - tassen var något mindre svullen och såg
klart misstänkt bruten ut. Han kunde inte alls använda den heller.
Ringde djursjukhuset igen och fick en tid på morgonen. In med
katten och röntgen visade att alla 4 mellanfotsbenen på vänster bak
mitt mellan hasen och tassen var helt avbrutna.
Han fick stanna över dan för att sövas och spjälas i rätt läge.


Nu bor han i tvättstugan tillfälligt - nåt han redan är trött på :o(
Läkningsprocessen tar mellan 6-8 veckor och han lär inte få flytta ut
i stallet igen förrän tidigast när bandaget är av...

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback