Hund 2009 (Stora Stockholm)

Årets sista utställning har nu klarats av, det var Hund2009 på
Älvsjömässan i Stockholm.
Vi packade Jonte, Russin & Tesla i bilen fredag eftermiddag och
anlände Scandic Hotel Alvik framåt kvällen.
Popper stannade hemma hos Tina för att se till att hennes fredagkväll
blev lite varm och gosig i soffan :o)
Lördag morgon var det dax, 27 parsons anmälda idag.

Först ställde jag Charlie i jaktklass åt Willy. Det gick ju fint, han fick
1:a och blev 1:a i konkurrensen med 2 andra, fick CK och blev BH-R.
***CHARLIE***


Sen var det Jonte i championklass, där han blev 2:a i konkurrens med
3 andra och fick CK. Han blev sen BH-4.
***JONTE***

Av tikarna var det Tesla först i unghundsklass. Hon fick 1:a i unghunds-
klass och blev sen 1:a i konkurrens med 2 andra och fick CK. Hon blev
BT-3 med R-Cacib. Certet gick till en juniortik.
***TESLA***

Russin gick allra sist i parsonbedömningen idag, ensam i championklass.
Hon fick CK och blev sen BT-1 med Cacib och kvalificerades till Cruft's
i Birmingham, England i mars.
***RUSSIN***

Till sist blev Frederik BIR och Russin BIM. Domare var Patsy Hollings
från England.
***FREDERIK & RUSSIN***

Peter roade sig sen med att fotografera våra söta flickor i buren.

och inte någon kommenterade min nya hårfärg... Rödbrun.

Tack för idag alla som var i Stockholm! Grattis Lene till Frederiks BIR!!

...och GRATTIS till Monique & Jackie (Revefotens Little Spark) som
blev BIM i Finland på FinV-09!!
...och GRATTIS också till Kari-Anne & Bølle (Rustic Russell P. Belvedere)
som blev både FinJV-09 och NORDJV-09!! *rättat efter påpekande*


Kommentarer
Postat av: Lene

Tack för gratulationen till Frederik och grattis till alla fina resultater på Stora Stockholm :) Kan jag få använda bilden på Frederik och Russin? Jag var i DK på 50 års-kalas, så jag kunna inte fota själva i Stockholm!

Postat av: Emelie

Hej! Hittade hit via er hemsida när jag sökte lite på er ras. Var inne på den när jag spånade ras inför mitt hundköp för 7 år sedan, den gången blev det ingen terrier utan en vallhund, men vem vet vad det blir nästa gång?



Ni har väldigt vackra hundar :)



Hälsningar

Emelie

2009-12-14 @ 14:50:27
URL: http://enapelsin.blogspot.com
Postat av: linda husberg

Stort grattis till russins BIM! Vi får bra hundar från grannlandet! hoppas ni får en fröjdefull jul med massa bra klappar, för ni har väll varit snälla....

kramar från linda, kennel partax!!!

2009-12-14 @ 16:43:54
URL: http://www.partax.se
Postat av: Anne-Berit

Gratulerer med flotte utstillingsresultater!!!

2009-12-14 @ 22:05:02
Postat av: Katarina

Grattis på er allihop!



Å så snygg du blev i håret Anette :)!

2009-12-15 @ 07:43:48
URL: http://www.joygarden.se/
Postat av: Malin

Tjohooo - jag är med dator igen!!

1000 miljoner tack till daota-doktorn!



GRATTIS till dom fina resultaten på HUND 2009!



Jag väntar på en blogg med olika Anette-hairdoes *fniss*

2009-12-16 @ 18:35:44
URL: http://www.madofi.se/

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback