Semester!!!

Nu är det min tur att ha semester. Jobbet var ganska intensivt in i det sista,
men jag tror att det mesta är under kontroll nu.
Runt vår tomt finns ett antal häckar, syren och bok-/blandhäck. Planen är att
samtliga ska tuktas i år. Jag började på en av syrenhäckarna, och Peter har
gett sig på bokhäckarna (det krävdes såg och kraftig grensax!) Nu ligger det
stora grenar i högar lite här och var och det får nog bli en container som hämtar
snarare än att vi ska lasta släp...

Imorgon ska vi grytträna, Tesla ska börja gå runt i grytet är det tänkt. De andra
får åka med och kanske kolla in vildsvinen eller bara vara med.

Idag har jag varit med Mickey på Djursjukhuset i Helsingborg för en undersökning
av luftvägarna. Han har haft en väldigt envis infektion, som förhoppningsvis
ska ha gett med sig nu så att vi kan sätta igång honom igen. Han verkar iallafall
pigg & glad. Snällare häst får man leta efter - jag lastar & kör med honom själv.
Lastar av och sätter honom i en dagbox, sen när det är vår tur går han snällt med
in i "tvångsspiltan" (där han står med kraftiga rör på alla sidor så att han inte ska
skada sig själv eller någon annan om han blir rädd eller vill därifrån) får lugnande
och står sen fint när sonden förs ner genom näsan & halsen. Han stod helt stilla
under hela undersökningen och gick sen med mig som en hundvalp ut till en
gräsplätt där han kissade innan vi lastade och åkte hem igen :o)


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Semester = Sangria!? (det underlättar garanterat häcktuktningen iaf). Hoppas att ni får en skön semester! Vi ses i Bromölla på fredag, vi ses!

2009-08-04 @ 18:56:49
Postat av: Lill

Skönt med goda nyheter om Mickey! Dickie är nu friskförklarad och på onsdag ska jag sätta igång och träna. Hitills har vi ägnat oss mest åt konditionsträning.

2009-08-09 @ 14:11:32

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback