Påskledigt (bildblogg)

I ett alldeles strålande vårväder firar vi påsk i Skåne.
Hundarna har fått lite nya leksaker, jag köpte en rugbyboll med garanti,
det stod "indestructo" på den och jag skojade med expediten i affären
om att jag skulle komma tillbaka med den om den inte höll för mina
hundars lek med den. Det var okej sa han :-)
Rugbybollen höll säkert i 90 sekunder med Popper:

Jag åkte tillbaka dagen efter och då jobbade en annan expedit som inte
ville gå med på garantin jag fått dagen innan - men då kom det fram en
annan butiksanställd som sa att hon hört honom säga det dan innan och
jag fick en ny boll. Men jag valde att ta en basketboll till, som jag oxå köpt
dan innan, den håller än. Så nu har vi två hela basketbollar att leka med :o)


Långfredag ska ju egentligen vara en dag i stillhet, men för oss blev det
tvärtom. Först hjälpte jag Jari att ha Mickey klar för ridning klockan 11, sen
bar det av till industriområdet för att byta till sommardäck på min kära bil.
Efter däckbytet blev det "bil-spa" och handtvätt som avslutades med
sämskskinnstorkning och bilen var blå därunder den beige-grå ytan...

Tack till maken som hjälpte mig med att fixa min käraste ägodel vårsnygg.
(jag räknar inte hundarna som ägodelar, de är familjemedlemmar)

Sen så ringde vi syrran & mamman, som kom och följde med oss på en
parsonalities-promenad. Det blev delar av "rävarundan" med en detour till
slutet av vattenverksrundan.

På eftermiddagen hade vi bokat lek-dejt för Teddy & Tesla så då bar det
iväg till Klågerup och familjen Andersson/Dahlberg.
Vi bjuder upp till parsontango

Kolla mina propelleröron

** B * L * Ä * Ä * Ä ** räcker tunga...

-nanananananaaaaa- du kan inte ta mig *hahahahaha*

!!!!!Russell-race!!!!!



ibland kommer inte hela hunden med på bilden...

-----------P A U S-----------


ny start... vilat klart...

ooooooooooo - iiiiinte magen

De skiftas om att vara i över/underläge :-)


såg ett naturprogram om ormar igår - de gjorde såhär...

men hallå, jag vill OCKSÅ komma upp

Teddy liknar både Jonte och Russin...

och sitta fint kan han också.

Tack för bustimmen, vi ses snart igen!
Efter buset var det dax att åka till mina föräldrar för att äta middag.
Just som maten var nästan klar blev det ett MAJOR strömavbrott... Inte
bara i deras hus, utan tiotusen hushåll var utan ström. Middagen klarade
sig, men kaffevattnet fick vi koka på stormkök (tur att man har en mamma
som är mulleledare och Friluftsfrämjare) Inne fick vi mysa till det med
lite levande ljus. Bilderna är sådär, eftersom de togs med mobilen.


Strömmen kom tillbaka efter 1h 45min.
Vi körde syrran hem till sitt, sen åkte vi oxå hem med fyra trötta vovvar.
Russin i soffan på sitt karakteristiska sovsätt

och Tesla på fotpallen och sin favoritkudde

Idag har vi istället gjort så lite som möjligt...
Bild på Tesla & Jonte - ganska lika, eller?!

Katten Audi vet hur man slappar i solen utanför stallet


Mickey häst - snabbare än sin egen skugga?

och lilla Tess-bess får avsluta för idag

Kommentarer
Postat av: Lena

Hei alle parsonligheter,

god fortsetning på påsken! Så mange fine bilder på glade hunder i farten :-)

Postat av: Anne-Berit

Hei til dere i "syden" Vi ønsker dere en riktig god påske. Hilsen fra Anne-Berit og Minnie-Me

Postat av: Kari-Anne

Herlige bilder av hunder i deilig vår-vær!

Glad Påsk!!!!

2009-04-12 @ 18:18:09
URL: http://home.c2i.net/Rustic_Russell
Postat av: Malin

*ha ha ha ha Har du inte gett upp det där

med att hitta bollar som håller för en Parson??

Det är CUZ som gäller - that's it!

Bilden på Majsan ser ju helt 80-tal ut ;o)

Mickey - rädd för sin egen skugga
fniss*

Hoppas ni hade en trevlig påsk -

kanske kommer det en filt som vill åka fram

o tillbaka under en pressarfot snart =)

2009-04-13 @ 20:12:30
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin

hjälp vad tokig texten blev.. (??)

2009-04-13 @ 20:13:43
URL: http://www.madofi.se

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback