Återbesök hos ortopeden

och han sa träna träna träna träna.... och att svullnaden måste gå tillbaka.
Jag är ganska stabil i "framåt/bakåt"-läge, men alltför ostabil i sidled med
vridning :o(
 
Jag frågade om jag kunde få ett knäskydd på remiss - svaret var nej.
Med motiveringen att de flesta skydd/stöd är mest stabiliserande i det läget
jag klarar ganska bra, men inte i vridningen.
För att kunna prova spåra mm kan jag köpa ett billigare än dem jag
kollat på, men lite dyrare än de billigaste, så ett skydd runt tusenlappen
skulle kunna hjälpa mig lite både med stabiliteten om jag ska ut i skogen
& spåra, men mest "mentalt" så att jag tänker mig för på ojämnt underlag.
På jämna underlag ska jag göra som hittills, dvs gå utan.
 
Jag frågade om jag kunde få ett nytt korsband då - svaret var nej.
Med motiveringen "inte just nu" eftersom det bara gått 3 månader och en
riktig utvärdering görs tidigast efter ett halvår. Han sa att de patienter som
tränar ordentligt före en eventuell operation är de som kan komma i fråga
om att opereras, för de kommer troligen att träna även efteråt.
De som struntar i träningen före är inte lönt att operera för de kommer ju
förmodligen inte att träna efter en operation heller.

Gissa vem som ska träna hela sommaren??
 
Återbesök igen i slutet av augusti eller början av september för att se hur
prognosen är då.
 
Känns lite både och, faktiskt. Lite deppigt för jag visste ju egentligen att
det är för kort tid att få besked, men ändå en morot för att hoppet är inte
helt ute än iallafall. Kanske blir det inte Colorado 2010, men då får jag väl
fira min 40-årsdag där 2011 istället :o)
 
Kanske provar jag att skritta en runda ikväll... All träning är väl bra träning??

Bilder till föregående inlägg kommer snart, jag lovar...

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback