Parsonalities
Reklam & visdomsord
Följande kunde vara kul att använda som reklamslogan:
(Snott från Bellen)
"Lite dyrare - lite bättre"
Eller kanske man skulle skruva till den ytterligare?
"Lite dyrare - mycket bättre"

Dagens visdomsord har jag hittat på ett annat ställe och det är absolut
så sant som det är skrivet...
Inhämtande av kunskap innebär ofta en process i flera faser.

Under den första är vi lyckligt ovetande om det mesta och tror oss kanske
veta en hel del - vi är helt enkelt för okunniga för att inse vår okunnighet.

I nästa fas ersätts denna känsla av förvirring - vi har lärt oss tillräckligt för
att inse vår okunnighet och denna plötsliga upptäckt gör oss förvirrade.

I den tredje och sista fasen börjar vi förstå helheten. Men ju djupare vi
tränger in i ämnet, desto mer inser vi hur lite vi egentligen vet.

Med kunskap följer därför ödmjukhet, endast den okunnige tror sig veta allt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress