Riktiga Råtthundar!

Släppte ut Jonte en liten stund i trädgården medan jag hämtade en grej i stallet.
När vi skulle gå in såg jag att han jagade nåt (betydligt mindre än en igelkott, så jag lät
honom hållas). Släppte ut Russin till hans hjälp och ett par sekunder senare låg en död
vattensork för mina fötter. Två blodiga vovvar har nu duschats och råttliket förpassats till
gödselstacken, där det gör en katt, kråka eller skata glad.
Det är faktiskt årets andra döda "råtta", den första (också en vattensork) tog Russin i
somras innan poolen skottades igen med jord, medan det var betongblock mm i gropen.
Även den gången var det Jonte som initierade att det var något där...
Han är scannern & hon är killern.
image551
image552
image553
Såhär ser en vattensork normalt ut...
image554

Kommentarer
Postat av: Britt&Rolf

De är ju riktiga Råttweilers

2007-10-29 @ 20:59:53
Postat av: Malin

Vad skulle det vara bra för??

Postat av: Anette

Tja, ett skadedjur mindre. Om katten eller hunden tar den kan väl kvitta? Jag släppte egentligen inte ut Russin med flit, jag var framme vid dörren & hade öppnat den när jag upptäckte att Jonte jagade nåt.

2007-10-30 @ 09:52:23
URL: http://parsonalities.com
Postat av: Lena Kjempengren

Arbeidfordeling kalles det på norsk :-)

2007-11-01 @ 14:57:06
URL: http://parson.no

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback