Nya jobbet

Somnade som en klubbad säl igårkväll efter min första arbetsdag på "smurfverkstan" som Malin kallar det. Anledningen är att vi har arbetskläder "pyjamas" som består av vita byxor & klarblå tröja = smurf.

Har varit vaken av en enveten hosta i natt, men motat tillbaka den med diverse droger (jobbar väl inte inom läkemedelsindustrin för inget) så jag somnade om och vaknade hyfsat utvilad idag.

Ingen husse hemma att rasta vovvar på morgonen, så jag hade totalansvaret för alla djuren idag.
Hästarna mat & ut, vovvarna mat, jag själv frukost & sen promenad med vovvsen innan det var dax att åka & jobba.

Malin var en pärla & släppte ut mina på en trädgårdspink när hon slutat jobbet, en otacksam uppgift för grabbarna var inte så intresserade av att komma ut. Jo, Jonte kanske, men Popper fick lockas ut ;o)

Russin fick åka med Malin & leka med Doggy & Timo på eftermiddagen (se
http://madofi.webblogg.se ) och sen lämnades hon av hemma strax innan jag kom hem.

Gick vår 3 km-runda med omotiverade tråkiga vovvar, själv var jag oxå sugen på att vända flera gånger, men tänkte att -nä, detta måste vi iaf göra idag innan jag kollapsar i soffan pga min envisa förkylning.

Nu är det dax att äta lite, höja plasmakoncentrationen av dopingpreparat och sen slappa i soffan.

Hästen får vilodag. *bestämma*

Kommentarer
Postat av: Malin

Hallå där.. köp blåbär.. inte Timo,.. Sammy jue!

Postat av: Anette

jaja, men jag menade Sammy...

2006-11-30 @ 08:49:26

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback