Jolly löper!

Första löpdag var igår, 1:a april - det är dock inget aprilskämt.

Jolly kommer att paras på detta löpet - räknar med höglöp nångång mellan 12-18 april. Pappa till kullen blir Jonte.

Att jag väljer Jonte till Jollys första kull beror på att han har det jag söker i en hane, han är trevlig, håller rätt storlek, har fina omdömen från utställningar under en lång karriär, han är testad i provgryt (även på det "gamla" sättet) med både grävling och räv, han är fulltandad, har varit frisk hela sitt liv (fyller 12 i september), är BAER-testad fullhörande, är DNA-testad CLEAR för PLL, SCA och LOA, han är HD-röntgad med resultat A och jag har en 6 år gammal avkomma hemma efter honom som är både trevlig och exteriört riktigt bra (IntCh).
Ska jag få se en till egen Jontekull, så bör jag nog använda honom nu innan han blir för gammal.

Att han är fertil vet jag, då det föddes 3 valpar efter honom på Färöarna i slutet av mars 2014.

Så, nu håller vi tummarna för att allt går enligt plan och att vi får en fin "JJ"-kull här i sommar :o)

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback