Året snart slut

Idag blåste det som f*n här på landet, så vi tog hundarna i bilen & åkte till skogen.
image632
image633 image634
image635 image636
image637
image638 image639
Förmiddagen har ägnats åt att trimma på våra egna hundar & efter vår promenad
kom Doggy & Malin & hälsade på för att putsa till urvalurven Doggy.

Annandagen = Parsonpromenad

Idag var vi ett helt koppel med människor (de flesta valde att inte vara med på bilden)
men bara 5 st hundar. Malin ligger hemma & är sjuk (krya på dig! du får INTE missa
Göteborg!) och kunde inte vara med idag.
På bilderna är det Kim, Kasper, Popper, Jonte & Russin. Marina & Thomas valde att
lämna sina båda löptikar hemma, men kom & gick med på rundan själva iallafall :-)
image627
image628

Innan jul laddade Popper & husse upp såhär i soffan... Ser rätt mysigt ut, vá?
image629

Kusin Fritz på julafton:
image630

...och vi måste ha varit otroligt snälla, för Rågvägen invaderades av tomtar av
olika slag :-P
image631

Julafton!

image619
image620
image621
image622

image624
image625
image626
Russin började löpa idag
- vilket innebär att det inte blir parning på detta löpet utan på nästa.
Stämmer det med hennes perioder mellan detta & förra & förrförra
så bör det kunna bli parning i maj och valpar i juli/augusti.


Julfest

Ikväll är det julfest. Jag hittade ytterligare en dimension på frissan idag (men den tänker jag inte dokumentera), i morse tvättades håret & kammades platt - och - tjohej så såg jag ut som Julie Andrews i "Sound of Music". Inte helt klädsamt, men förmodligen nödvändigt för att kunna få nån styrsel på håret till julfesten ikväll.
Imorgon är det dax att se "Hipp Hipp"-gängets föreställning "500" och sen är det förhoppningsvis julvila i mååånga dagar med hundpromenader i dagsljus!!! :-)

Nordvinnare-07

Bild på BIM & BIR, Toutchstone Absolut Passion (till vänster) blev BIM
och Revefotens Wannabe Busy Lizzie (till höger) blev BIR.
image614
Bizzi blev med gårdagens vinst Årets Utställningsparson! Grattis Lena!!

Russin & Jonte fick båda CK, men placerade sig inte i bästa-klasserna.
image615image616
Russin blev 2a i unghundsklassen & Jonte 4a i championklassen.

Popper passade svärföräldrarna i helgen & hade gjort ett utmärkt jobb!


Make-over

Jonte & Russin putsades igårkväll och är i fint skick för helgens vinnarutställning
i Stockholm.
Hund 2007 - Nordisk vinnarutställning
Jag själv ska få en make-over ikväll, ny färg & slingor i håret & helt ny frisyr.
Bilder på mig kommer att läggas ut ikväll när jag kommer tillbaka från frisören.
Hundarna är i "normalt" utställningsskick & såna bilder finns lite överallt här på
bloggen & på hemsidan. Popper är ett vitt ludd ett tag till, men han fick en hälsning
från en mårdhundsjagande kompis i Finland att "riktiga män behöver inte pedikyr,
och ingen frisyr heller för den delen".

Bilder från kvällen - tyvärr glömde jag kameran hemma så före/under/efter-bilder
uteblir från just idag... Tog några bilder när jag kom hem & en av dem kommer här:
image611 image617
Lite ny färg, MYCKET kortare & "ganska coolt" som Peter uttryckte det när jag kom hem.
Innan Jari satte saxen i min hästsvans så räckte håret ner till mellan skulderbladen.
Jag är iallafall väldigt nöjd! Tack för idag Jari & Anna & Tina.
Trevligt sällskap, proffsigt omhändertagande & en mysig kväll!
Här är två bilder från innan kvällens övning... Förra helgen & sista helgen i november:
  image612   image613

Parsonplasket

Hade en date med Madofi på mossen i eftermiddag. Idag gör mossen verkligen skäl
för sitt namn, MYCKET vatten var det.
2/3 av Parsonalities fick löpa fritt idag också - kryss i taket :-)
image599
image600image602image603
image604image605image606
image607image608image609
image610
Suddiga bilder, inte helt optimalt fotoväder, men det måste ju förevigas ändå :o)
Tack för idag Malin!

Slapp lördag

i nyinköpt läs-/vilfåtölj. Den föll vovvarna i smaken också :-)
image593image594
image595
image596image597

Say no more!

Ingen vidare förklaring behövs:
image592

1:a advent

Då har man ägnat helgen åt att julpynta, som i mitt fall består i att putsa insidan
av fönsterna & sätta upp ljusstakarna. Utsidan av fönstren har jag en fönsterputsare
som fixar 3 gånger om året & han var här i förra veckan.
Städat & torkat golv och fräschat upp i tvättstugan, så nu ska jag gå en promenad
med vovvarna & sen lägga mig med en ask After Eight i soffan & zappa på TV-n.
image588image589
image590image591