Bilder tagna, men kvar i kameran

Snart - snart kommer en uppdatering här, med valparna och lite annat.
Bilder är tagna men inte överförda till "stor"-datorn än.

Denna bilden är tagen med webbkameran i valprummet - det går ingen
nöd på de båda småungarna iallafall - sover som stockar på förmiddagen.


Russell har fortfarande inte hittat rätt nya hem, vilket jag tycker är märkligt
för han är en alldeles underbar liten kille som är social, kelig, trevlig, pigg,
nyfiken och helt ljuvlig. Han kommer när man kallar, till skillnad från sin syster,
och är intresserad av det mesta man hittar på. Vi har påbörjat lite koppelträning
som innebär att vi går rundan "runt husen" varje dag i koppel, sen leker vi
både ute och inne, kollar tassar, tänder, ögon och öron, lite allmän hantering
och hyfs. Kloklippning står på schemat varje vecka och det funkar bra.

Båda valparna har jag nu fullt försäkrade, eftersom det känns säkrast ifall
något skulle hända och vi behöver akut veterinärhjälp.

De har flyttat upp i sovrummet på nätterna och börjat öva på att sova i bur,
två nätter so far - då de fått vara i samma bur. Planen är att dela på dem
om några dagar, så de lär sig att sova ensamma. Finessen med att låta dem
sova i bur i sovrummet är att jag hör när de behöver komma ut. De första
nätterna har vi inte behövt gå ut förrän tidig morgon, klockan 6 igår och 5 idag.
Så 6h sammanhängande får man själv sova iallafall. Helt ok med valpar i
huset tycker jag.

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback