Vilken lördag

...den började ganska bra med att Tesla kräktes :o)
Normalt hade detta varit mindre bra, men eftersom vi hoppas på att hon
är dräktig så kan detta vara ett klart tecken på att allt är som det ska!

Vid lunchtid släpptes flocken ut som vanligt i trädgården, Pixel drog på i
full karriär ut på gräsmattan & tillbaka - bara det att på markteglet på
gården var det halt och han slirade och gick omkull. Vad jag inte såg var
att höger framtass nog fastnade i en skarv eller på nåt annat sätt så att
en liten stund senare när de kom in så fick vi blodiga tassavtryck ÖVERALLT!

En koll och avspolning av tassen visade att blodet kom från en klofals på
höger fram. Jag kände på klon och den kändes lös men inte helt loss, så
han fick ett bandage och haltade inte särskilt mycket.
Några timmar senare kollade jag av honom igen - väldigt halt :o(
Bandaget togs av och det hade blött en hel del och började igen så snart
bandaget kom av... Ett telefonsamtal till djursjukhuset och en rastning av
de andra hundarna, sen åkte Pixel & jag till Malmö.

2½h efter ankomst fick vi träffa veterinären, som ansåg att kapseln måste
tas bort, så det blev lugnande spruta och sen in på operationssalen.
Jag fick se "Så mycket bättre" i väntrummet under tiden.
När lille darlingen äntligen kom ut igen visade det sig att bandaget var
genomblodat och veterinären tog med Pixel in igen för ny omläggning.
***undrar om hon ångrade sig***
Jag hörde att Pixel blev JÄTTEARG - antagligen tyckte han att de borde vara
färdiga med honom - & det tog en god stund innan han kom ut igen, men
veterinären intygade att han hade skött sig efter viss "övertalning"...
5½h efter att vi åkt hemifrån var vi äntligen hemma i soffan igen.
Ett antal tusenlappar fattigare...


Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback