17 augusti

1999 föddes den här killen, Jackpack PG, alias "Popper":




Dessa två sista bilderna är tagna idag, på hans 11-årsdag <3


-----------------------------------------------
I helgen var jag med Jonte & Tesla i Danmark på DTK-utställning.
Det gick inte så jättebra för oss, kritikerna var ok, Jonte fick Excellent
och Tesla fick Very Good, men vi placerades sist i samtliga klasser,
inklusive parklassen :-(
Men vi hade det väldigt trevligt ändå, vi övernattade hos Margareth
på Mom's Bed & Breakfast - där även Jontes "oldemor" (farmors mor)
Maja bor. Hon är född i mars 1997 och still going very strong - hon är
chef över husets andra hund, en Broholmer-hane.


Jag & hundarna bodde i rummet längst upp till höger.

******* Maja *******





På själva utställningen tog jag bara bilder av valpklasserna, babyklass
(3-6 mån) Raveneli Freedom Fighter

och valpklass (6-9 mån) McAllister's Double Trouble, som är halvsyster
till vår nuvarande valpkull, Leo är pappa till henne.

-----------------------------------------------
så några bilder på valparna - 1 vecka gamla...
Piraten

Fläcken

Mini

Indianen

Alla 4 sover gott

Fläcken är söt med tungan ute

"min bror & jag..."

-------------------------
Den 17 augusti är ett trevligt datum här hos oss, förutom att Popper
är född denna dag, så förlovade vi oss 2002 och Mickey flyttade in 2004.

Kommentarer
Postat av: Helene

GRATTIS på 11-årsdagen, POPPER!!!

Söta bilder <3

2010-08-17 @ 18:48:53
Postat av: Hanna

Grattis på födelsedagen Popper!



Valparna är vrålsöta! Fortfarande är min favorit!



Kram Hanna

2010-08-17 @ 19:38:08
Postat av: Malin

GRATTIS Poppaloppa!!!

Still going strong, tänk så

snabbt åren går. Känns som det

inte var så länge sen Doggy var

en liten parvel som var med i

stallet o fick sitta i box medans

jag var ute o red och då var ju

Popper "bara" 6..



Mini ser verkligen mini ut ;o)

Jag har änsålänge en favvo,

får se när dom fått ögon och

börjat komma upp på benen.



Tjingeling från oss

Postat av: Anette

De som har en favorit håller oftast Fläcken som det - utom Hanna som gillar Mini :-) Jag har ingen favvo själv ännu, Mini är speciell för att han är liten men annars är de andra lika "goa" än så länge. Säger som Malin, får se när de kommer upp på benen & har öppnat sina ögon.

2010-08-20 @ 14:13:54
URL: http://parsonalities.com
Postat av: Hanna

Ja än så länge går man ju bara efter utseendet.. Det kan nog ändras ganska drastiskt när man lär känna personligheterna. Men Mini har så fasligt söta öron!



Ha en skön helg!

Kram

2010-08-21 @ 11:17:54

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback