Tesla här...

Hallå!

Matte ser fortfarande lite dåligt, så jag får hjälpa till lite så att det händer nåt här.
Jo, alltså... Pappa har varit på sjukhuset för han hade en diskussion med en
annan hund. Den var brun och matte sa att den var 10 gånger större än pappa,
men det vet jag inte om jag tror på? Pappa är väl störst & bäst, eller??
Ridgeback, sa hon. Hmm... Iallafall såg han ut såhär när han kom hem.
Med slang på sidan?! Jag fick inte dra i den, fast jag provade en gång.

och såhär såg han ut när slangen tagits bort en knapp vecka senare

Sen har jag & Popper passat Mattes mamma, pappa & syrra en helg.

Det var ganska jobbigt, för det regnade och då måste jag torka tassar & magen
varenda gång jag varit ute, även om det bara var på gräset?! Mamma, pappa,
matte & husse var i Danmark på skönhetstävling. Ena dagen blev pappa sist i
sin klass, men excellent ändå, då var mamma bäst i sin klass och fick klubbcert,
men missade BIR/BIM till förmån för cert-tiken. Dagen efter blev pappa trea i sin
klass och mamma tvåa i sin klass.
Jag har bokat in Popper & mig hos Marjan, Nisse & Tina igen nästa helg, för då
ska mamma & pappa tävla igen. I Norge denna gången, och kanske de hälsar
på syrran när de åker hem...
Här är en bild på min fantastiskt snygga mamma: Jag vill bli som hon.

Idag har jag & matte & husse hälsat på hos brorsan i Klågerup.
Tjohej vad det var kul att träffas!!




Jag räckte tunga åt honom när han inte såg *hihihi*

Lite roliga grimaser får man skoja till det med (hur får han till sina öron??)


Matte fick hålla fast oss för att få en "ordnad" bild, fast Teddy slarvar lite
med sina öron här också...

Pappa kan också sätta full fart, här är han på en rastplats i Staffanstorp

Och här är han hemma, lite lugnare... Den blicken lugnar även mig :-)

Här är jag...
Fast ärligt talat kunde jag stått lite bättre, men jag har inte riktigt tid.

och detta lär vara en av mina halvbröder, Algot.
Han fyller snart 2 år och bor i Berlin och i Båstad.

Kommentarer
Postat av: Mari

Hahaha - underbart skrivet! Blir jätteglad o läsa om er alla där nere i skåneland!



/Bosse, Milo o Mari

2008-11-17 @ 14:19:17
Postat av: Liselotte&Sally

Hej!

Krya på er! Hälsningar från oss!

2008-11-17 @ 16:10:34
Postat av: Ingfrid

Kjekt med en oppdatering igjen. :) Tesla har blitt kjempefin! Herlige bilder av henne og Teddy. Så fælt med Jonte sitt møte med Ridgebacken, godt at det gikk bra! Håper han er helt frisk igjen.



Når det gjelder pakking til Hamar er det nok lurt å pakke varme klær, for det pleier å være kaldt der om vinteren. Her på Karmøy (andre enden av landet) er det mildt men vått som regel. :) Blir ingen Hamar-tur på oss, Pia venter valper den 6. desember så vi holder oss hjemme og venter. :) Lykke til!

Postat av: Anonym

Teddy er jommen meg lik sin mamma då han var på samme ålder :O og lille Tessla er ursøt på det øverste bildet. Jeg håper Jonte begynner å få igjen litt pels, det brukar jo gjerne å være kaldt oppe på Hamar. Det blir treveligt å treffast igjen :)

2008-11-20 @ 20:39:18

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback