Våren på väg

ja, även om det fortfarande är flera minusgrader på nätterna
och snödrivorna ligger kvar till och med i skånska trädgårdar,
så känns det i luften att våren är på väg.
I rabatterna börjar det dyka upp lite lökväxter och hästarna
fäller - ett tecken så gott som nåt annat!

Katten Audis återhämtning går framåt, han är nu ute i stallet
och utomhus på dagarna, men sover fortfarande i tvättstugan
på nätterna. Han haltar men verkar vara vid gott mod och jag
tycker nog att han går bättre på sin tass för varje dag.
Förmodligen kommer han inte att bli helt återställd, men med
tanke på att alla mellanfotsbenen i vänster baktass var helt
av och delvis krossade ovanför brottet så är det skönt att se
att han inte verkar lida särskilt av sitt handikapp. Han äter bra
och rör sig bra, springer och hoppar mer eller mindre på tre
eller fyra ben :o)

Tesla är på väg ur sitt andra löp. Stackars lille Jonte som haft
ett par hektiska veckor... Russins löp i januari, sen kom Asta
och hälsade på och när hon åkte hem så började lilla dottern
löpa. Snart är dock ordningen återställd ett par månader iallafall.
Han har faktiskt ätit nästan som vanligt, så det har nog varit
överkomligt för honom.

Själv har jag friskförklarats i knäet av ortopeden, men min
sjukgymnast vill att jag ska klara ett par övningar till innan hon
släpper mig - det är lite styrka & spänst kvar. Jag har blivit lite
inspirerad av detta och har tänkt försöka rida iallafall en gång
i veckan. De senaste två veckorna har jag gjort det :o)

På fredag är det
CRUFTS för dem som är intresserade :-)

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback