Våren är här!!

Våren har kommit till Skåne! I rabatten står vintergäck & snödroppar och krokusarna har börjat sticka upp.
Peter tog de tre vuxna hundarna och gick en runda runt mossen, och Tesla och jag tog den ganska mycket kortare (och med jämnare underlag) Remontvägen. Hon skulle tränas i att möta andra hundar och folk, så det var bara att hoppas att vi skulle träffa på någon. Det gjorde vi. En svärm med små "golvmoppar" vet inte rasen, men det skulle kunna vara bolognerser eller nåt åt det hållet. De skällde mer på oss och Tesla valde att bara titta, inte göra nåt utfall eller skälla. Ett steg framåt, även om hon fokuserade lite för mycket på dem istället för på mig. Sen träffade vi en familj med barnvagn och ett barn bredvid. Det gick bra att passera dem först, sen fick hon lov att stanna och hälsa. Vi mötte även en riesenschnauzer och den fick hon spatt på, och jag fick en chans att korrigera. Sist mötte vi Jari och Samuraj, dem viftade hon bara glatt på och tyckte det var  bäst att gå på den sidan av vägen som jag gick, och låta Samuraj gå på den andra sidan. Samuraj är Jaris frus häst, en stor och rejäl dressyrhäst med ganska mycket nerv.
Anna på Samuraj i juli-07

Kommentarer

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback