Helg igen

jag lovade visst lite för mycket i mitt förra inlägg...
Nu har iaf årsmötet klarats av och det blev turbulent som väntat.

Medlemsmötet på lördagen var mycket trevligt och det diskuterades
många bra saker. Presentationen av RAS visade på siffror med inte
ett tillräckligt antal individer för att få ett vettigt statistiskt underlag.
Av ca 3400 registrerade hundar under perioden så hade data för
267 st lämnats in. Efter påtryckningar har jag justerat min formulering
här, men det hade varit intressant om dessa påtryckningar kommit från de
personer som hade åsikterna direkt och inte i andra hand.

Tack alla som var på Eksjö Camping och deltog framförallt på mötet
på lördagen, det är ju där som medlemmarnas röst kan göras hörd,
och även på söndagen - då årsmötet är det forum som medlemmarna
kan ta beslut (i form av motioner som lämnats in).

Extra kul var det att träffa Russins kullsyrra, mamma, mormor, lillasyrra
och "tant Cleo" med ägare Lena. Med i den norska delegationen var
Kari-Anne och Titti (som är Jontes systerdotter) och i bilen hade de även
med sig Linda och Idun (Jontes barnbarnsbarn).

Imorgon ska två av Parsonalities valpar få sitt livs första bedömning på
utställning, på Valputställningen i Hässleholm (Qpoolen). Tror att vi
kommer att gå in i ringen kanske vid 10.30-11.00, Tesla bedöms som
nummer 44 i ringen och Teddy går före henne (med en mellan) som
nummer 42.

Kommentarer
Postat av: Mari

Hejsan!



Hoppas du kryar på dig med mitt i alltihopa!:)



trist att det inte var fler som skrev in på RAS...hade vart roligt o se resultaten på det.



Håller tummarna för valparna idag!



/Mari o Bosse

Postat av: Anna-Karin

Hoppas att det går bra för "lilltjejen" på utställningen i Hässleholm idag. Lycka till!

2009-02-21 @ 13:37:31

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback