Vad är det för dag idag?

Vad är det för dag idag??
Jo det är ingen vanlig dag, för det är Poppers födelsedag
Hurra hurra hurraaaaaaaaaaa
Han blir 10 år och Senior idag. Två bilder tagna idag på morgonen...


Tänk att det inte känns så länge sen han var såhär liten...


I helgen har det varit logistik på hög nivå med bland annat Danmark
på utställningar. I lördags var det Dansk Kennel Klub i Hilleröd, och
då ställde vi Tesla & Russin. Russin fick Excellent i championklass
och blev sen BT-2. Tesla fick i lördags "nöja sig" med Very Good
och blev 2:a juniortik.
Efter Hilleröd åkte vi till Helsingborg och hämtade hem Mickey Häst
som varit på djursjukhuset för några undersökningar, och när vi kom
hem hämtades grabbarna grus från mina föräldrar som passat dem.
När allt var klart hemma bar det av till Tyringe på 70-årskalas för
svägerskans mamma. En trevlig kväll hade vi där!!
Söndagen började med att Popper levererades till föräldrarna igen,
sen drog vi till Helsingör med Jonte, Russin & Tesla till Dansk
Terrierklubs Chantelou-utställning. Jonte fick Excellent i championklass
och slutade som BH-1 och BIM med Klubcert. Russin fick Excellent
i championklass och blev 2:a championtik och sen även BT-2.
Tesla fick också Excellent och blev 2:a juniortik och sen BT-4.
Jag hade också anmält Jonte & Tesla till parklass, som skulle hållas
i samband med finalerna. Jag frågade en dam som skulle gå med
ett par jack russells om lite tips om koppel mm, sen testade jag att gå
lite i hallen innan det var dax. Det gick sådär - Tesla gick inte alls...
Hade provat ett par minuter hemma i fredags eftermiddag och det var
väl ok. Jag tänkte att hundarna fick väl vila tills det var dax för oss, och
sen fick det gå som det ville. När bästa veteranklassen var inne skulle
vi gå till uppsamlingsringen, jag kopplade ihop far & dotter och gick
till förhandsbedömningen. De ställde upp sig jättefint och gick ganska
bra. Sen var det dax! Först in var ett par kerry blue, sen kom ett par
airdales, sen jack russell-paret och sist gick vi.

Jonte & Tesla står som en hund...

Speakern talade om placeringarna och som fyra sattes jack russllarna.
Som trea hamnade airdaleterrierna och jag tänkte att "yes, vi blir tvåa!"
men sen sa speakern att på andra plats ville domaren ha kerry blue -
och här är min reaktion när jag fattade att vi vunnit...

Domare var Ole Staunskjaer från Danmark, samma domare som dömde
Tesla & Russin i Hilleröd och hans motivering var att det var ett väldigt fint
par med samma uttryck och att det var kul att sätta upp parsons högt
eftersom det nästan aldrig görs annars :o)

Tack till er andra parsonägare & -uppfödare som var där och hejade på oss!!
Vi ses snart igen...

Kommentarer
Postat av: Mamma Marjan

HURRA HURRA för min goding!!!!

Passar på att gratulera matte och husse på deras förlovningsdag. Pappa Nisse hälsar!!!!

2009-08-17 @ 15:55:25
Postat av: Helene

GRATTIS på födelsedagen, POPPER!!!



Kul att det gick så bra i Danmark!

2009-08-17 @ 18:50:44
Postat av: Anonym

Hipp hipp hurra för Popper idag!

Och grattis till 1:a priset i Danmark!

2009-08-17 @ 21:11:13
Postat av: Lene

Tack för en trevlig helg på Öland!

Jag har vist missat att gratulera med BIS1-paret Jonte och Tessla :) Grattis på efterskott!

2009-08-24 @ 12:34:19

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback