Vårstädning & Trimkurs

Varit i Bassholma & hjälpt till med vårstädningen av Ekeby Viltvårdsförenings
anläggning. Muslortar, damm, grus, skräp, en kondom (i förpackningen),
oöppnad ölburk, kortlekar, ingrott skit - you name it. Stugan var skitig, men är
nu iaf mindre skitig...
Vi möblerade om lite också och det fick godkänt av gubbarna :o)

Ute är grytet städat, en hel del vegetation undanröjd, hundgårdarna förbättrade,
grishägnet har fått åskådarplats i form av en fd busskur mm mm så nu kan
träningen för året komma igång :o) Töserna var med oss, de fick sniffa runt i
hägnet och kolla av ett gammalt dött rådjurskadaver och ligga i bilen med
bakluckan öppen och övervaka aktiviteterna.

Pågarna var under lördagen utlånade - Popper har varit hos mamma och
Jonte hos syrran.


Trimkursen på söndagen gick bra, jag tror att deltagarna var nöjda iallafall.

Emellanåt var det ganska högljutt, med pipande, morrande och ett och annat
skall :o) men ingen av hundarna gick segrande ur någon diskussion *hehe*
Deltagande hundar nedan: Ludde & Kim


och här är det Ville & Theo

Tesla var med som 'pausprogram', och jag hade tänkt att bara plocka ur hennes
päls, men det slutade med totaltrimning - alldeles för sent med tanke på att hon
ska ställas om en månad i Hässleholm & Hörby, men det gör inget, jag vill ju ha
certet till Russin först så att hon får sitt championat... :oP
Tesla före trimning :o) fuktig i pälsen efter en dusch...


Denna veckan bjuder på massor av jobb, föreläsning på Sydskånska KK i
Mentalitet & Avel och ljusparty a'la Tupperware.
På fredag är det återbesök hos ortopeden i Malmö.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vadan detta - 2 bildlösa bloggar på rad?

Jag är spänd på att få se en av "mina filmer" ha ha ha


Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback