GPS - TomTom - "Toura"

Tack till den nya tekniken som kommit på att man kan ha navigeringssystem i bilen!
På onsdagen skulle jag och två arbetskamrater på seminarium i Allerød i Danmark.
Kollade lite snabbt på danska gula sidorna & listade ut att det ligger i närheten av Hillerød. Lånade sen pappas "Toura" (som är en TomTom som vi döpt om, eftersom det är en kvinna som guidar en till målet), knappade in adressen jag skulle till och vips - så fick jag fram hur lång tid det skulle ta att köra dit och vilken sträcka det är. När vi kört av färjan i Helsingør (jo, vi valde det hållet pga att det är vägarbeten både på den svenska och på den danska sidan och vi antog att det skulle gå snabbare på den svenska sidan) guidade Toura oss lugnt och städat till Nordsjællands konferencecenter och jag kan säga att vägen dit inte hade varit helt enkelt att memorera från en karta i förväg!
Behöver jag säga att vi beställt ett eget ex av Toura?!
image506
Finessen kan sammanfattas mycket enkelt:
"Man hittar dit man ska utan att ha en susning om var man är"


Kommentarer
Postat av: Malin

..jag behöver ju ingen Toura - jag har ju dig!! ;o) *fniss*


Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback