En onsdag i september

Ikväll ska vi ut & äta med jobbet. Det blir spanskt tema, vi ska äta tapas
(kanske med Sangria, mmm) i Malmö.


Igår blev det uppdatering på utemiljön hemma, en vända till Åkarps
Allväxtcenter - notan slutade på överkomliga 354:- och vips så hade jag
fyra snygga planteringar i olika krukor. Den första är en gammal zinkbalja
där jag satte lavendel längst bak, en liten buxbom i mitten flankerad av en
murgröna på ena sidan & nåt grått gräsaktigt på andra sidan och tre små
perenna astrar framför. Kruka två blev en vit kryss med små blommor & två
små ljungplator framför. Kruka tre & fyra hör ihop, trean fick tre för mig
okända växter, alunrot (röda coola blad med lite höjd) nåt grå/grönt spretigt
och en liten ljung. Den placerades på en liten pall och nedanför den står
fyran med en vacker grå/silverfärgad växt med musöronliknande blad.

Tadaaaa, bilder tagna i eftermiddags. Flätan är frissan som fixades till i ett nafs,
efter att frisören tagit hästens motionspass idag ;o) Praktiskt att 'planera' in detta
samma dag som man ska ut & svira med arbetskamraterna - *Tack Jari*.
(Det var förresten riiiiiiiktigt god mat & finfin Sangria på La Roche...)

image509image510
image511image512
image513image515
Vovvarna undersökte först mycket misstänksamt mitt projekt och sen ville
Russin gärna hjälpa mig att gräva runt i zinkbaljan innan jag fått i blommorna
i min hemmagjorda jord/gödselblandning. Jonte jagade möss i garaget &
Popper gjorde sitt bästa för att öva på sina grytfärdigheter genom att trycka
sig in bland gamla krukor, takpannor, jordsäckar och annat bråte under
bänken i garaget.
image508
Bild på min lilla Russ & mig


Kommentarer
Postat av: Malin

Vaaa?? En massa babblande om krukor, blommor & grejs - och sen en bild på dig & Russ??? (bra bild förresten, måste varit en bra fotograf *fniss*) Aja, fram med kameran & plåta dina mästerverk!!

Postat av: Anette

sådär, fixat... Hann inte få in bilderna i eftermiddags innan jag skulle åka på arbetsmiddagen...

2007-09-26 @ 22:30:25
Postat av: Malin

hrmm.. E du inte läskunnig idag?? Du får nog kika en gång till ;o)

2007-09-27 @ 22:16:00
URL: http://www.madofi.se

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback