Öroninflammation, trimning & uppfödarutbildning

Jonte har öroninflammation :-(
Fick det bekräftat hos veterinären i måndags när vi var där på ett för
oss fullt normalt veterinärbesök, dvs föranlett av diverse olika anledningar.
Denna gången var det
1) för Jontes öra
2) för att få fyraveckosintygen & passen stämplade efter avmaskning
3) för att kolla misstänkt milt angrepp av något kryp, inget hittades, men
vi har fått medel mot rävskabb - för säkerhets skull - efter erfarenhet hos
en annan parsonägare som begärt detta men inte fått det förrän långt
långt senare - & det visade sig trots allt hjälpa med skabbmedel även
om symptomen på hundarna inte varit de helt tydliga klassiska för skabb.

Russin trimmades igår
Det var vissa diskussioner mellan henne & mig om var jag fick lov att
plocka hår, var det inte var så trevligt och var jag ABSOLUT INTE fick
lov att trimma... Inte för att jag tog hänsyn till vad hon tyckte, men viss
övertalning krävdes & efter en timme var hon ganska snygg.
Finliret på tassarna & i ansiktet kan jag ta en annan dag - hann inte det
oxå igår för House började ju på TV.

Uppfödarutbildning ikväll
Sydskånska Kennelklubbens uppfödarutbildning pågår och idag är det
andra gången med diskussioner med gamla & nya uppfödare.

ÅRETS FELSKRIVNING PÅ JOBBET
I en instruktion som gick på cirkulation för granskning och godkännande
kunde man läsa att det fanns en tillhörande checklista för luftburna
mikroorgasmer... *HAHAHAHAHA* Ska givetvis vara mikroorganismer

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte kul alls med Jonte's öra ju!! Hur upptäckte du det? Diskussionen med rabban?? hi hi hi Du får tala "tydligt". Jag är back in Skåneland & behöver vila upp mig.. *puh*


Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback