Poppers följetong fortsätter

Vid 09-tiden:
nu är han tillbaka på Djursjukhuset i Malmö för sin gastroskopi idag.
Han följde glatt med in och gick tom före i korridoren in till undersökningen,
men sen fick det vara nog när matte skulle gå & han följa med veterinären.
Mer information kommer när vi vet hur det gått idag.

Jag själv ska också till läkare idag. Har i snart 2 veckor haft en skum smärta
i nederkanten av revbenen på höger sida. Har tagit värktabletter och hållit ut,
men igår verkade det inte funka längre, trots doping så var smärtan nästan
outhärdlig. I natt har jag sovit med Voltarenplåster. Kom inte ur sängen för
egen maskin i morse utan Peter fick hjälpa mig upp.
2x25mg Voltaren + 2x500mg Alvedon har gjort att jag rör mig idag, om än
långsamt och mycket försiktigt... Hundarna är prio 1, jag MÅSTE funka.

Russin viftar med sin rumpa och Jonte blir alldeles kollrig. Inte lätt att dela
hus med en löptik. Som väl är så är det än bara på dag 8 och det funkar att
rasta dem ihop under övervakning fortfarande.

Husse har träningsvärk efter gårdagen :-)

Vid 16-tiden:
image425
Popper hemma sen 13-tiden, vinglig och trött efter dagens narkos. De hittade ingen
leksaksbit vid gastroskopin heller, men när han kommit hem & vilat en stund fick
han akut bråttom ut på gräsmattan & satte sig att baja. Ut kom lite kontrastmedel,
bajs och LEKSAKSBITEN!!! :-) :-) Äntligen kan vi koppla av igen!!

För egen del hittades inget fel på mig idag, jag ska avvakta, vila (?) och fortsätta
med Voltaren+Alvedon. Har inte smärtan gett med sig alls på ett par dagar till,
eller om det blir värre måste jag söka igen för vidare utredning. Läkaren var lite orolig
eftersom jag reagerar så våldsamt på beröring. Men just nu står jag ut.

Glömde ju skriva att stackars Popper gått ner från 9.3 kg i måndags till 8.9 kg idag.
Det syns på bilden, helt insjunken bakom bröstkorgen. Snabb-bantning, ca 4% av
kroppsvikten på bara ett par dagar. "Don't try this at home" - rekommenderas inte!

Kommentarer
Postat av: Malin

Både matte & Poppaloppa.. Inge vidare! Vi hörs senare idag! Kanske Peter skulle "ragga lite" på A till helgen??!

Postat av: Malin

Skönt att den är ute iaf!! =)

2007-08-08 @ 16:29:08
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Tina

Hej Hej!!
Har inte kollat bloggen på flera dar och sen ser jag att massor har hänt!! Hoppas att smärtan försvinner fort så att det inte är något allvarligt!
Så bra att Popsan fick ut "biten"!!!
Tänker på er!!
Puss Puss
Tina
xxxxxx

2007-08-08 @ 22:02:14
Postat av: Lill

Verkar vara farligt att ha semester, hoppas ni får några bra dagar också. Skönt att Popper slapp operation i alla fall.

2007-08-09 @ 08:15:16
Postat av: Lena Kjempengren

Stakkars Popper! Ikke trivelig når de "gamle" blir dårlige. Bra at det gikk fint iallefall!
Lena

2007-08-12 @ 22:17:02
URL: http://parson.no

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback