Att bo på landet

kan ha sina fördelar. Man kan sitta ute i trädgården på en bänk hur länge som helst och bara
lyssna till det avlägsna suset från riksväg 11 & länsväg 108 och från Sturups flygplats.
Rådjur, grodor & olika fåglar (bla gäss, fasaner & rovfåglar) överröstar nästan "civilisationen".
Häromkvällen var månen och kvällshimlen såhär vackra:
image461
och en liten stund senare blev det såhär:
image462
Tänkte oxå visa en bild på min lilla Ginko Biloba. Lustigt var att jag inte såg blomflugan
förrän jag laddade in bilden i datorn...
image463

Sen förra inlägget har vi haft stallstädning, dvs hästarna som sovit inne hela sommaren
plötsligt fått sova ute, när sommarbeteshästarna är på väg in... Täcken på natten så verkar
de tycka det är okej. Imorgon kväll får de komma in igen efter sitt korta campande 3 nätter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hi hi hi - mitt i din landskapsvy - där bor jag! =)

Postat av: Anette

lite ut till vänster blir det nog Malin bor.

2007-08-31 @ 08:18:38
URL: http://parsonalities.webblogg.se

Skriv ditt meddelande här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback